Porady

Jak sprzedawać kosmetyki i akcesoria fryzjerskie w salonie?

By 30 kwietnia 2020 No Comments

Wprowadzenie sprzedaży kosmetyków i akcesoriów fryzjerskich w salonie daje możliwość wygenerowania znacznie większego obrotu. Nie jest jednak powszechnie stosowaną praktyką, co może w dużej mierze wynikać z braku znajomości technik handlowych oraz właściwej ekspozycji produktu. Są to kluczowe czynniki odpowiadające za powodzenie sprzedaży, a co za tym idzie – pojawienie się motywacji do kontynuacji takich działań, które zyskują z czasem coraz większe przełożenie na zysk salonu fryzjerskiego.

termix-ekspozycja_szczotkiEkspozycja produktów fryzjerskich

Za zainteresowanie klienta w większości odpowiadają wrażenia wizualne. To właśnie przyciągająca wzrok witryna zewnętrzna stanowi pierwszy krok na ścieżce zakupowej. Co ważne, dzięki odpowiedniej organizacji przestrzeni, masz możliwość zaprojektowania całego procesu zakupu. Łatwa dostępność wewnątrz salonu, wyeksponowanie kluczowych produktów, estetyczne umiejscowienie oraz gra światłem, pozwolą Ci zwrócić uwagę klienta na określone kosmetyki czy akcesoria. Stąd tylko krok do rozpoczęcia rozmowy w kierunku finalizacji zakupu.

Poznaj techniki sprzedaży

termix-ekspozycja_barberJednymi z najskuteczniejszych technik sprzedaży, które z powodzeniem można zastosować w salonie fryzjerskim są up selling i cross selling. Pierwsza z nich polega na zwiększaniu wartości produktu poprzez odpowiedni opis oraz sposób składania propozycji zakupowej. Warto bazować tutaj na wiedzy i doświadczeniu, które pomogą dopasować produkt do potrzeb klientki oraz uzasadnić, dlaczego jest on najlepszym rozwiązaniem właśnie w konkretnym przypadku klientki. Unikalność kosmetyku oraz umiejscowienie go w sektorze premium może dodatkowo ułatwić sprzedaż, jednak należy w tym przypadku pamiętać, że kluczowa jest faktyczna wysoka jakość produktu. Zbudowane zostaje w ten sposób poczucie wyjątkowości, które sprzyja podjęciu decyzji o zakupie.

Cross selling to sprzedaż krzyżowa, czyli innymi słowy – klasyczna dosprzedaż. W przypadku zainteresowania jednym produktem, warto zaproponować kolejny lub kolejne, które stanowią jego uzupełnienie. Merytoryczne wyjaśnienie oparte na komunikacji właściwości pozwala często na sprzedaż całego zestawu, zyskując tym samym kompleksową pielęgnację. Jest to duże ułatwienie dla klientów, którzy nie muszą samodzielnie szukać informacji o kosmetykach oraz ich weryfikować.

Skuteczna sprzedaż wymaga praktyki. Nie bez znaczenia będzie także wybór produktów, które wyróżniają się jakością i możliwością różnorodnych zastosowań. To właśnie tworzenie własnej opowieści oraz dopasowanie do indywidualnych potrzeb stanowi gwarancję sukcesu.