Porady

Nowe otwarcie – dostosuj salon do wymogów w czasie pandemii

By 18 maja 2020 No Comments

Wielu klientów z niecierpliwością czekało na informację o ponownym otwarciu salonów fryzjerskich i kosmetycznych. Od dziś salony fryzjerzy i kosmetyczki mogą już funkcjonować, ale pod wieloma obostrzeniami. Zanim możliwe będzie więc przystąpienie do intensywnej pracy nad przywróceniem włosom właściwego kształtu, należy się odpowiednio się przygotować.

Kluczowym elementem, o którym wspomina rządowe rozporządzenie przywracające działalność zakładów fryzjerskich jest ograniczenie liczby osób przebywających w salonie do obsługi oraz klientów, którzy aktualnie poddawani są zabiegom. Poznajcie szczegółowe zalecenia dotyczące organizacji pracy oraz wytyczne Głównego Inspektoratu Sanitarnego.

Zadbaj o bezpieczeństwo w salonie fryzjerskim
AntonioGarrido

Antonio Garrido, ambasador TERMIX

Zachowanie higieny pracy oraz regularna dezynfekcja narzędzi to podstawy, które dodatkowo zyskują na znaczeniu w obecnym czasie. Najważniejszym elementem, który zwiększa bezpieczeństwo zarówno pracowników, jak i klientów jest częste mycie rąk. Dodatkowym elementem, który należy uwzględnić jest noszenie rękawiczek, osłony nosa i ust (maseczki) oraz gogli i przyłbic.

Klienci powinni mieć możliwość dezynfekcji rąk, dlatego warto rozstawić dozowniki z płynem w różnych punktach salonu. Dystans między stanowiskami powinien wynosić 2 m. Dobrym rozwiązaniem będzie wprowadzenie dodatkowych przegród z plexi, jeżeli organizacja przestrzeni na to pozwala. Należy pamiętać o dokładnej dezynfekcji stanowiska każdorazowo po obsłudze klienta. W miarę możliwości warto korzystać z jednorazowych okryć, ręczników oraz peleryn, a w przypadku produktów wielorazowego użytku – konieczne jest pranie w wysokiej temperaturze po każdym wykorzystaniu.

Przygotuj się na zmiany w obsłudze klienta

Sposób obsługi klienta stanowi pewien wyróżnik salonu. I choć wcześniej kluczem do sukcesu było budowanie miłej atmosfery poprzez bezpośredni kontakt, teraz wyrazem profesjonalizmu jest odpowiedni dystans. To właśnie dbałość o bezpieczeństwo spotka się z pozytywnym odbiorem, ponieważ świadczy o trosce o dobro klienta.

Ze względu na to, że w salonie nie mogą przebywać osoby czekające na zabieg fryzjerski, ważna będzie dobra organizacja pracy oraz skrupulatne prowadzenie zapisów zdalnych oraz telefonicznych. Dodatkowo w czasie pandemii zaleca się rezygnację z podawania kawy oraz herbaty – od miłych gestów, zdecydowanie istotniejsza jest minimalizacja ryzyka. Dobrym rozwiązaniem będzie także wprowadzenie płatności bezdotykowej – kartą lub telefonem. Jeśli salon nie posiadał wcześniej terminala, warto o tym pomyśleć.

Dobra organizacja pracy pozwoli sprawnie powrócić do obsługi klienta. I choć funkcjonowanie w obecnych realiach wymaga wprowadzenia pewnych ograniczeń, warto pamiętać, że zapotrzebowanie na usługi fryzjerskie nie maleje, co stanowi optymistyczną perspektywę dla salonów.