Zarządzanie salonem fryzjerskim wiąże się nie tylko z wyzwaniami biznesowymi, ale także komunikacyjnymi. Obecny kryzys związany z koronawirusem sprawił, że praca nie będzie już taka sama. Ma to związek zarówno z zachowaniem reżimu sanitarnego, jak i zmianą przyzwyczajeń oraz sposobu funkcjonowania. Jak pomóc pracownikom się w tym odnaleźć?
Zachowaj reżim sanitarny
Podstawowym elementem, który pomoże zespołowi w sprawnym funkcjonowaniu w nowych warunkach będzie szybki przepływ informacji. Zapewnić go mogą cykliczne spotkania, które umożliwią przedstawienie nowych procedur związanych z reżimem sanitarnym, bieżącą ocenę ich wdrożenia oraz reakcję na pojawiające się na bieżąco wątpliwości czy pytania ze strony załogi. Niezbędne będzie utrzymanie dystansu między stanowiskami oraz samymi pracownikami. Ustalenie częstotliwości dezynfekcji, dbałość o środki ochrony indywidualnej to podstawy, które mają zapewnić bezpieczeństwo. Warto na bieżąco monitorować przestrzeganie wprowadzonych procedur, szczególnie na początkowym etapie, kiedy pewne czynności dopiero wchodzą w nawyk.
Zarządzanie zespołem fryzjerów
Zarządzanie zespołem to nie tylko sztywne procesy oraz organizacja sposobu wykonywania obowiązków. Ze zmianami oraz obecną sytuacją wiążą się także silne emocje oraz potrzeba dialogu. Dlatego tak ważna będzie transparentność i otwartość w komunikacji. Pozwoli ona zbudować zaangażowanie, które jest niezbędnym czynnikiem pozwalającym na odnalezienie się w nowej rzeczywistości. Jeśli każdy członek zespołu da z siebie 100%, salon będzie funkcjonował sprawnie i bez większych przeszkód.
Fryzjerstwo nie jest traktowane zazwyczaj tylko jako zawód, ale głównie jako pasja. Stąd potrzeba współdziałania, które oparte będzie na empatii oraz wzajemnym zrozumieniu. W trudnych momentach taka forma towarzyszenia sobie, dbałości o komfort psychiczny jest kluczowa – zarówno w stosunku do klientów, jak i do zespołu.
Dbałość o szczegóły, zachowywanie czystości, gesty wskazujące na poważne traktowanie zaleceń mających zapewnić bezpieczeństwo. W tej chwili to właśnie te elementy są wyróżnikami salonu. Za jego unikatowość i lojalność klientów będą odpowiedzialni ludzie, którzy tworzą dane miejsce. Dlatego tak ważne jest, żeby od początku zatroszczyć się o zespół.