Wnętrze salonu fryzjerskiego stanowi jego wizytówkę. Odpowiada za pierwsze wrażenie, a jak wiadomo – nie da się go zrobić drugi raz 😉 Zanim oczarujesz klienta swoimi umiejętnościami, będzie miał już pewną opinię oraz oczekiwania. Warto, żeby były zgodne z wachlarzem świadczonych usług oraz niepowtarzalnym stylem Twojego salonu fryzjerskiego. Można to osiągnąć przez przemyślaną aranżacją wnętrza.
Jak urządzić salon fryzjerski?
Trendy są dynamiczne, podobnie z modą dotyczącą pożądanej kolorystyki otoczenia czy wiodącego stylu wnętrza. Pewne aspekty pozostają jednak niezmienne i decydują o pozytywnym odbiorze salonu:
- Postaw na stonowane barwy, które zapewnią klientowi komfort nawet podczas wielogodzinnych zabiegów. Warto przełamać je wyrazistymi akcentami, które podkreślą charakter otoczenia.
- Zadbaj o odpowiednie oświetlenie. Nie powinno być zbyt jaskrawe, ponieważ wpłynie zarówno na odczucia klientów, jak i pracowników. Dobrym rozwiązaniem będzie mleczne szkło.
- Przygotuj oprawę muzyczną. Ważne, żeby nie była drażniąca oraz stanowiła tło. Dlatego kluczowa będzie regulacja głośności, którą należy na bieżąco dopasowywać do poziomu hałasu w salonie. Upodobania muzyczne są bardzo różnorodne, dlatego warto mieć przygotowane alternatywne playlisty lub postawić na popularne radio.
- Zapachy mogą oczarować lub… odstraszyć klienta. Warto pamiętać o neutralizacji woni środków do stylizacji lub koloryzacji, ponieważ w dużym natężeniu będą nieprzyjemne dla odbiorcy. Delikatne olejki eteryczne lub odświeżacze powietrza oraz częste wietrzenie wnętrza to sprawdzony przepis na sukces.
- Pokaż swoje umiejętności, jeszcze przed pierwszą wizytą! W tym celu warto rozmieścić w strategicznych i dobrze widocznych miejscach różnego rodzaju dyplomy i certyfikaty potwierdzające odbyte kursy czy szkolenia. Takie elementy przyciągają wzrok i dają klientowi pewność, że jego fryzura jest w dobrych rękach.
Postaw na jakość produktów fryzjerskich
Dobra jakość kosmetyków oraz wyposażenia salonu pokazuje, że dbasz o każdy detal. Po czasie pozwoli Ci to osiągnąć renomę, która jest podstawą do posiadania silnej marki. Warto komunikować, że korzystasz z produktów najwyższej jakości. Jeśli będą one dostępne do zakupu w Twoim salonie, zyskasz dodatkowy plus. Przeczytaj więcej na temat sprzedawania kosmetyków i akcesoriów fryzjerskich. Warto pamiętać, że jest to okazja zarówno do zwiększenia obrotu, jak i zbudowania relacji z klientami, którzy z pewnością docenią trafne rekomendacje produktów pielęgnacyjnych.