Poradnik

Analiza kolorystyczna, czyli jak dobrać odpowiednią koloryzację do typu urody | Część II

By 13 maja 2021 No Comments

Dopasowanie koloryzacji do urody jest złożonym zagadnieniem. Omówienie poszczególnych typów urody znajdziesz w tym artykule. Mając wiedzę na temat ogólnego podziału, można przejść do omówienia detali. Ważne w tym przypadku będą dwa elementy: karnacja i kolor oczu.

Jak dobrać kolor włosów – krok po kroku

Analizę kolorystyczną należy rozpocząć w dobrze oświetlonym pomieszczeniu. Powinno być to naturalne światło dzienne. Najlepiej przyjrzeć się cerze bez makijażu. Jest on istotnym składnikiem wizerunku, jednak zazwyczaj jest dopasowywany do typu urody, a nie odwrotnie. Przy wyborze farby do koloryzacji włosów kluczowy będzie także kolor wyjściowy. Mając na uwadze obecną barwę włosów, należy dobrać produkt, który pozwoli osiągnąć zamierzony efekt końcowy.

Rodzaje karnacji

Pierwszym elementem poddanym dokładnej analizie będzie karnacja. W przypadku, kiedy jest jasna, ma chłodną barwę i wyróżnia się różowym odcieniem. Z kolei ciemna karnacja charakteryzuje się złocistą lub oliwkową barwą, wpisując się jednocześnie w brzoskwiniowy odcień. Za podstawową zasadę można uznać łączenie jasnej karnacji z zimnymi kolorami włosów i ciemnej karnacji z ciepłymi barwami pasm.

Jaki odcień włosów pasuje do danego koloru oczu

Dobór odpowiedniego koloru włosów będzie współgrał z barwą oczu. Pozwoli także na wydobycie głębi i podkreślenie uroku spojrzenia. Niebieskie oczy są dość uniwersalne. Wyróżnią się na tle każdego rodzaju koloryzacji. Dlatego decydującym czynnikiem powinno być dopasowanie do karnacji. Zieleń oczu będzie wyglądała doskonale w otoczeniu rudości. Doskonale sprawdzą się także głębokie brązy. W przypadku brązowego koloru tęczówki najlepszym rozwiązaniem kolorystycznym będą ciemne blondy i różne odcienie brązu.

Pamiętaj, że wprowadzenie nadmiernych kontrastów może mieć opłakane skutki, natomiast dobór odpowiednich refleksów będzie gwarancją promiennego wyglądu. Dzięki umiejętności wykonywania analizy kolorystycznej precyzyjnie doradzisz klientkom salonu fryzjerskiego. Trafna rekomendacja wpływa na zwiększenie zaufania do Twoich kompetencji, a to z kolei przekłada się na budowanie lojalności.