Pandemia COVID-19 to trudny czas dla całego społeczeństwa. Oddziałuje nie tylko na kwestie zdrowotne czy odczuwane emocje, ale także na gospodarkę. Branża fryzjerska jest jedną z tych dziedzin biznesu, które dotkliwie odczuły skutki pandemii, szczególnie podczas wiosennego lockdownu. I choć w tej chwili prowadzenie salonu jest możliwe, w tle wciąż pozostaje niepewność i poczucie nieprzewidywalności dalszej sytuacji. Dlatego już teraz warto wprowadzić rozwiązania, które pozwolą na zwiększenie obrotu w Twoim salonie fryzjerskim.
Odrób straty i oszczędzaj na przyszłość
Biznes nie funkcjonuje w próżni. Zwykle patrzy się na jego prowadzenie w długofalowej perspektywie. Szczególnie jeśli to nasza pasja i sposób na życie, a tak bardzo często jest w przypadku branży fryzjerskiej. Kryzysowe miesiące, podczas których działalność salonów została całkowicie zablokowana, spowodowały straty w budżecie przedsiębiorstwa. W tym momencie ważne jest ich stopniowe odrabianie i minimalizowanie ryzyka, które niesie przyszłość. Ze względu na dynamicznie zmieniającą się sytuacje, warto zakładać różne scenariusze. Jeśli będzie miał miejsce ten pesymistyczny, kluczowe okażą się wygenerowane oszczędności.
Sprzedaż akcesoriów fryzjerskich i voucherów
Niektóre rozwiązania z okresu lockdownu okazały się bardzo trafne. Warto kontynuować efektywne działania także podczas standardowego działania salonu fryzjerskiego. Mowa o voucherach na usługi, pozwalających na wykorzystanie w przyszłości. Dodatkowym elementem zwiększającym atrakcyjność produktu w oczach klientów może być promocyjna cena. To także doskonały pomysł na prezent. Polecenie przyjaciółce sprawdzonego fryzjera jest częstą praktyką. W połączeniu z podarowaniem vouchera na daną usługę staje się wspaniałą niespodzianką!
Kolejnym elementem, który może znacznie zwiększyć przychód salonu fryzjerskiego, jest tzw. cross-selling, czyli oferowanie produktów czy usług uzupełniających. Może być to sprzedaż kosmetyków, które przedłużą efekt zabiegu wykonanego w salonie czy akcesoriów fryzjerskich, takich jak szczotki dopasowane do typu włosów klientki.
Jak zacząć? Od zwiększania wiedzy na temat technik handlowych oraz wyboru profesjonalnych produktów, które wyróżnią Cię na tle konkurencji. Przeczytaj więcej na ten temat sprzedaży kosmetyków i akcesoriów w salonie fryzjerskim.